Uplynuly dva roky od komunálních voleb. V červnu se Sdružení pro město Svitavy na své valné hromadě i na srpnovém neformálním setkání členů zabývalo plněním volebního programu. Podívejme se, jak se daří naplňovat kapitolu podnikání a cestovní ruch.
V programu jsme se zavázali, že proběhne aktualizace strategických materiálů města. V letošním roce vznikl strategický plán rozvoje města, kde je zpracovaná mimo jiné kapitola podnikání a cestovních ruch. Obecně cestovního ruchu se dotýkají i další strategické dokumenty, které přináší směřování města do dalších let.
Další koncepce, o které se aktuálně i v kulturní komisi diskutuje, se věnuje reklamnímu smogu na náměstí a umisťování reklamních tabulí a vitrín v památkové zóně. Tento záměr také vychází z programu našeho sdružení.
Nejen pro obyvatele města budou jistě příjemné i reálné změny na náměstí a v jeho okolí, které vychází z programu SPMS. Postupně dochází k úpravám veřejných prostranství, za sebou máme 1. fázi opravy schodiště u muzea, pokračujeme v úpravách bočních uliček, u bývalé sladovny brzy vznikne ptačí ulička vyzdobena řezbářskými unikáty, připravena je úprava prostoru u Ottendorferovy knihovny.
Pro svitavský cestovní ruch je důležitou lokalitou rybník Rosnička, který aktuálně čekají velké změny. Vedle samotného odbahnění se zkvalitní i zázemí v okolí rybníku, proběhne výměna mobiliáře, těšit se můžeme i na nová mola včetně místa pro otužování. I další výhled v úpravách lokality je nejen pro obyvatele pozitivní, probíhá aktualizace informačních tabulí na naučné stezce, v budoucnu může vzniknout nové parkoviště a další příjemná odpočinková místa v rámci revitalizace prameniště Svitavy.
Mezi programové body z volebního programu, které čekají na realizaci, zmíníme lepší ozvučení náměstí a rozvoj dobíjecích stanic pro kola i auta. Ve Svitavách máme aktuálně několik dobíjecích míst pro auta, další zájem ze strany investorů lehce opadl.